2004-12-15

Some ayurvedic medicines are toxic, claims US study : HindustanTimes.com

Så får vi höra av den sk hälsokostindustrin igen. Tungmetaller som bly, guld och arsenik anses tydligen ha en mycket hälsomsam effekt bara de "sublimeras" på rätt sätt. Hur kommer det sig egentligen att sk hälsokostaffärer till 95% har annat än mat på hyllan? Massor med piller varav vissa säkert fungerar medan andra tydligen tom kan leda till förgiftning. Tillåt mig citera en bekant som yttrade sig om de många kollegor hon hade haft som hållt på med sådant här: "I början trodde jag på det jag också men nu när jag har träffat på så många av de där så har jag förstått att det mest är charlataner och bluffmakare - jag har i varje fall inte träffat på några andra." Citatet är inte ordagrannt men andemeningen är den rätta. Läs mer på de här två länkarna: Some ayurvedic medicines are toxic, claims US study : HindustanTimes.com Are Ayurvedic drugs tainted with lead?