2004-12-31

Polar Personal Trainer - kosmetisk uppryckning

Efter att ha varit användare på Polar Personal Trainer i många år var det med viss anticipation som jag såg fram mot den nya och uppdaterade versionen — Polar Personal Trainer. Det första jag märkte var att den var snyggare - det andra var att den var slöare och sedan började problemen att ramla in i snabb takt:
  1. Alla mina gamla anteckningar hade förändrats och texten hade ersatts med "NULL"
  2. Terminologin var inkonsistent så att det tex omväxlande talades om "training diary" och "exercise diary"
  3. Om man tittade på olika sätt på samma träningspass kunde man få upp olika pulsgränser.
  4. Så kom plötsligt anteckningarna tillbaka men då hade de tagit bort all data som jag hade matat in efter uppdateringen.
  5. Och nu har det blivit riktigt skumt. Försöker jag lägga till data idag så hamnar den igår. Försöker jag lägga till data i morgon försvinner det helt och hållet.
Vad är det som har hänt? Hur kan man publicera sådant skräp till programvara? Vilka ytterligare buggar finns? Visst jag betalar inget för tjänsten mer än att jag har köpt deras inte helt billiga pulsklocka så vad kan jag begära? Men borde de inte tänka på sitt varumärke litegrann? Så mycket tid och kraft som jag och många andra kunder har lagt på att använda verktyget borde de inte trycka ut en ny version om den inte är bättre än den föregående (som aldrig krånglade sånär som att den ibland var offline).

Inga kommentarer: