2007-04-11

Dålig service Malmö 11/4 11.30 tiden

Idag åkte jag till Bauhaus för att handla penslar och en såg. Väntan i kassan blev enormt lång 20-30 minuter. Detta berodde på att en kunds vara hade fastnat och av någon anledning inte kunde slås in i kassan. Vi kunder föreslog ett antal olika åtgärder som skulle lösa situationen:
  • Att kunden skulle tas åt sidan och att man skulle ringa efter någon som hjälpte kunden.
  • Att man skulle ringa efter ansvarig chef - men det gick inte. Någon ansvarig chef fanns inte i tjänst.
  • Att man skulle hitta på ett pris på toaletten eller rent av skänka den till kunden för att få problemet ur världen - gick ej, kassabiträden hade inte den behörigheten.
  • Att man skulle öppna en till kassa - gick ej, fanns ej personal.
  • mm
Om nu kassapersonalen inte kan lösa sådana här situationer beroende på bristande befogenheter så borde man åtminstonde ha en ansvarig chef som de kan ringa för att få hjälp. Det kan inte vara kul att sitta i kassan när allt fler kunder blir arga och upprörda - jag vet i alla fall att det inte var kul att stå i kön med mina småbarn under så lång tid. Kan det verkligen stämma att ingen chef eller förman fanns tillgänglig?

Inga kommentarer: